söndag 18 oktober 2009

Tre hundar tågdödade på ett år


Dagens representant från intelligensreserven talar ut i barometern.se

Bara i år har Susanne Otter, som bor nära järnvägen mellan Hultsfred och Målilla, fått tre hundar dödade av tåg.
Hon vill att tågförarna ska bli bättre på att signalera vid obevakade övergångar, många gör det men inte tillräckligt många.

Eller så kanske du inte ska ha dina hundar springande på spåret?

– Det är förstås jobbigt och hemskt tråkigt att få en hund tågdödad men jag är inte bitter på Banverket, jag förstår ju att det har sina risker att bo så här nära järnvägen och Banverket har också betalt viss ersättning för hundarna. Det är jag nöjd med trots att jag inte fick det jag hade begärt, nämligen vad en valp kostar, säger hon.

Frågan är ju, om den rätta taktiken är att skaffa nya valpar om man nu har så pass stora problem med att hålla det befintliga beståndet vid liv..

Inga kommentarer: